Search found 12 matches

by pseudopanax
Mon Dec 03, 2018 8:27 pm
Forum: MP - General Support
Topic: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE
Replies: 7
Views: 334

Re: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE

changing the command to: playonlinux --run "Viveza 2" %f opens the app OK, but not the file. I tried changing the argument to tell the WINE app to look in the Z drive for the file but without success. It's not a big issue though because as I mentioned below, I can simply copy the file to the desktop...
by pseudopanax
Thu Nov 29, 2018 1:21 pm
Forum: MP - General Support
Topic: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE
Replies: 7
Views: 334

Re: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE

yes, the following: Edit: I've replaced my user name with USER for this post Script started, file is /home/USER/Pictures/TiFF/2018-11-13_IMG.JPG USER@USER-OptiPlex-3020:~$ ############################################ onTimerDirectoryChanged 1 ######## checkChildren ##################################...
by pseudopanax
Thu Nov 29, 2018 11:08 am
Forum: MP - General Support
Topic: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE
Replies: 7
Views: 334

Re: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE

Thanks for the reply. I did try that and I also tried exec=/usr/share/playonlinux/playonlinux --run "Viveza 2" Neither work unfortunately.
Wayne
by pseudopanax
Wed Nov 28, 2018 12:04 pm
Forum: MP - General Support
Topic: Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE
Replies: 7
Views: 334

Sending an image from XnView MP (Linux) to a programme running in WINE

On my Ubuntu 18.04 installation, I can successfully send images from Rawtherapee to a WINE application (e.g. Nik collection) using the following command syntax in Rawtherapee's External Editor/Custom Command Line: "/usr/share/playonlinux/playonlinux --run "Viveza 2" %F" I have tried to use the same ...
by pseudopanax
Mon Jan 22, 2018 6:49 pm
Forum: MP - General [Français]
Topic: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW
Replies: 12
Views: 1610

Re: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW

Merci, c'est une bonne nouvelle! En effet, je vois bien les métadonnées de Darktable dans l'onglet infos>XMP '. Par contre, la fonction 'rechercher' ne semble pas être capable de les détecter. Est-ce normal?
Wayne
by pseudopanax
Sun Dec 24, 2017 4:05 pm
Forum: MP - General [Français]
Topic: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW
Replies: 12
Views: 1610

Re: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW

non, sur pierre{dºt}g{ªt]wanadoo{dºt}fr
by pseudopanax
Sat Dec 23, 2017 9:57 am
Forum: MP - General [Français]
Topic: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW
Replies: 12
Views: 1610

Re: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW

Bonjour, j'avais envoyé les fichiers par email privé le lendemain. Est-ce que vous les avez bien reçu?
Cordialement,
Wayne
by pseudopanax
Sat Nov 25, 2017 11:35 pm
Forum: MP - General [Français]
Topic: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW
Replies: 12
Views: 1610

Re: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW

ma démarche est la suivante: 1. J'importe mes fichiers RAW dans Darktable et je renseigne les champs 'Titre, description et auteur' dans la module métadonnées 2. Je développe et j'exporte mes fichiers au format jpeg 3. Par la suite, je veux utiliser XnView pour faire des recherches dans les fichiers...
by pseudopanax
Sat Nov 25, 2017 5:20 pm
Forum: MP - General [Français]
Topic: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW
Replies: 12
Views: 1610

Re: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW

Merci pour votre réponse rapide. L'extension est .cr2.xmp et j'avais coché <filename>.<extension>.xmp dans les paramètres d'XnView.

Wayne
by pseudopanax
Sat Nov 25, 2017 3:11 pm
Forum: MP - General [Français]
Topic: lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW
Replies: 12
Views: 1610

lecture des métadonnées XMP associé à un fichier RAW

Bonjour, je voudrais savoir s'il est possible de lire les métadonnées (titre, description et auteur) dans les fichiers XMP associés à une image RAW. Je génère ces métadonnées avec Darktable avant de développer et exporter l'image en format jpeg. XnView MP est capable de lire ces métadonnées dans le ...