Search found 138 matches

by herb
Mon Oct 29, 2018 3:10 pm
Forum: XnView MP - Translation
Topic: ** Deutsch - German
Replies: 105
Views: 49377

Re: ** Deutsch - German

Hallo, ich habe mich mal etwas ausführlicher mit der Datei exif_de.lng auseinandergesetzt. Ich habe die Einträge aller exif_*.lng Dateien, die XnViewMP installiert, miteinander verglichen und fehlende Einträge nach exif_de.lng übernommen. Mit dieser neuen exif-Datei habe ich mir die EXIF-Daten meine...
by herb
Sun Oct 14, 2018 5:01 pm
Forum: New
Topic: Problems with Tools->Compare
Replies: 6
Views: 233

Re: Problems with Tools->Compare

Hello Pierre,

Yes I use a catalog; BUT I do not store the thumbnails.

For a test I switched "Store thumbnails" ON and I could not reproduce the problem.

Best regards
Herb
by herb
Tue Oct 09, 2018 10:30 am
Forum: New
Topic: 0.92 Crash at startup
Replies: 12
Views: 338

Re: 0.92 Crash at startup

Hello Pierre, Are you able to isolate the file? As always said, when I have XnViewMP running and I change to the directory with the "problematic images", no error occurs. So for me it is not possible to isolate such a specific file. You are right, there must be a specific problematic file; so I gues...
by herb
Tue Oct 09, 2018 9:06 am
Forum: New
Topic: Problems with Tools->Compare
Replies: 6
Views: 233

Re: Problems with Tools->Compare

Hello Pierre,

yes exactly.
How to collect better symptoms?

Best regards
Herb
by herb
Tue Oct 09, 2018 9:04 am
Forum: New
Topic: 0.92 Crash at startup
Replies: 12
Views: 338

Re: 0.92 Crash at startup

Hello Pierre,

thanks that you tried to reproduce the error.
So I guess there might be a timing (or similar) problem on my system when I start XnViewMP.

Is there any possibility to collect more and better symptoms?

Best regards
Herb
by herb
Sun Sep 30, 2018 1:01 pm
Forum: XnView MP - Translation
Topic: ** Deutsch - German
Replies: 105
Views: 49377

Re: ** Deutsch - German

Hallo Helmut, noch eine Anmerkung zu den "Companions". Diese sind nicht vollständig übersetzt. Ich schlage einheitlich den Begriff "Sidecar-Dateien" vor. Das deutsche Wort Filialdatei gefällt mir nicht. An einer Stelle heißt es: zugehörige Datei(en); dies ist aber auch nicht ganz richtig. In DlgSett...
by herb
Sat Sep 29, 2018 3:29 pm
Forum: New
Topic: Problems with Tools->Compare
Replies: 6
Views: 233

Re: Problems with Tools->Compare

Hello Pierre,

attached please find the requested screenshot.
At bottom of screenshot you see 5 thumbnails, that show only the icon of the assigned application.
In case of the directory contains > 5 images, each thumb will show the image itself.

Best regards
Herb
by herb
Sat Sep 29, 2018 3:22 pm
Forum: New
Topic: 0.92 Crash at startup
Replies: 12
Views: 338

Re: 0.92 Crash at startup

Hello Pierre,

yes, I have the crash always when I doubleclick XnViewMP to start the application, and XnViewMP will open the directory.

Best regards
Herb
by herb
Sat Sep 22, 2018 5:46 pm
Forum: New
Topic: 0.92 Crash at startup
Replies: 12
Views: 338

0.92 Crash at startup

Hello Pierre, on my Windows 7 64-bit system since a very long time I have very very sporadically problems with XnViewMP (also 64-bit) at startup. XnViewMP crashes at startup and only at startup. As I said: very very sporadic. All the time I could not find a specific file or directory that could caus...
by herb
Sat Sep 22, 2018 12:01 pm
Forum: New
Topic: Problems with Tools->Compare
Replies: 6
Views: 233

Problems with Tools->Compare

Hello Pierre, I use XnViewMP 0.92 64-bit on a Windows 7 system. I have a directory with some *.jpg images. Selecting 2 images and opening Tools->Compare an additional tab opens and shows the selected images and also an area that contains the thumbnails of all images available in selected directory. ...
by herb
Sun Sep 16, 2018 1:55 pm
Forum: XnView MP - Translation
Topic: ** Deutsch - German
Replies: 105
Views: 49377

Re: ** Deutsch - German

Hallo Helmut und alle anderen Vielen Dank Helmut, dass Du Dich um "diese Musterdatei" kümmern willst. Ware wirklich sehr hilfreich so ein Ding. Danke an alle für die Bewertung meiner Vorschläge und die Gegenvorschläge. Ich habe aber doch noch ein paar Anmerkungen: - Performer: Ich denke das ist die ...
by herb
Thu Sep 13, 2018 2:12 pm
Forum: XnView MP - Translation
Topic: ** Deutsch - German
Replies: 105
Views: 49377

Re: ** Deutsch - German

Hallo Helmut, ich habe XnViewMP auf die Version 0.91 aktualisiert. Dabei bin ich über die Datei exif_de.lng gestolpert, die die übersetzten Texte für EXIF-Tags enthält. Ein Vergleich mit anderen solchen Dateien - z.B. exif_fr.lng oder exif_ru.lng - hat gezeigt, dass die deutsche Datei keine Einträge...
by herb
Fri Mar 23, 2018 11:17 am
Forum: MP - Suggestions
Topic: Open file with extension .orf_original
Replies: 1
Views: 269

Open file with extension .orf_original

Hello, I work with XnViewMP 0.90 on a Win7 64-bit system. I also work with Exiftool and Exiftool will create backup-files adding "_original" to the image file. In case of sending to XnViewMP an image with extension - .jpg_original: the image will be opened - .orf_original: An error message pops up: ...
by herb
Wed Oct 25, 2017 2:23 pm
Forum: NConvert
Topic: Plugins for NConvert
Replies: 1
Views: 564

Plugins for NConvert

Hello, Till now I used NConvert 7.00 in 32-bit version on my Win7 system (64-bit). Plugins I downloaded from https://www.xnview.com/en/xnview/#addons . Now I want to use the 64-bit version of NConvert 7.12. But I do not know which plugins are available - only in 32-bit - also in 64-bit version. Does...
by herb
Tue Sep 12, 2017 1:16 pm
Forum: Closed/Resolved
Topic: No preview and no info data
Replies: 9
Views: 651

Re: No preview and no info data

Hello Pierre,

yes, the problem is new with version 0.87.
I never had it with version 0.86.

Thanks for your investigations.
Best regards
Herb