Open a directory in browser with videos. -> Don't play videos <-
Video file rename: no problem.
Video file delete: no problem.
But:
Double click to a video file -> open video in external player -> close player.
Rename this video: error to rename (but sometimes it works!).
Delete this video: video thumbnail disappear, but video file still here. Refresh browser: video file appear again.
Every now and then, however, deleting a video already seen in the external player works (!).
The external video player does not remain in memory, all autoplay disabled.
Win x64. Tested on NTFS and BRTFS, same problems.
1.9.4 - Cannot delete selected video file
Moderators: xnview, Dreamer
-
cicciobello
-
Scargoth
Re: 1.9.4 - Cannot delete selected video file
J'ai régulièrement le même problème...
J'ai donc pris l'habitude, pour limiter sa survenue, de sélectionner plusieurs fichiers, de telle sorte que le fichier "courant" ne soit pas une vidéo, lorsque je veux déplacer ou supprimer une ou des vidéos.
J'avais un temps observé que l'aperçu posait effectivement problème.
Actuellement, j'ai surtout le problème lorsque la vidéo est "ouverte" dans un onglet, à mon insu...
En général elle se trouve ouverte dans un onglet parce que une image était ouverte et a été, par exemple, supprimée, et que l'onglet a ouvert le fichier suivant... se trouvant être la vidéo en question.
Lorsqu'une vidéo est ouverte dans une fenêtre de XnView, elle devrait être fermée (comme le sont les images) au moment de sa suppression (suppression ou déplacement), il faudrait que XnView "vérifie" si la vidéo est utilisée par XnView, avant la suppression ou au moment de l'erreur pour la fermer afin de pouvoir la supprimer.
(je dis ça avec mes mots, je ne suis pas développeur et ce n'est peut-être pas une bonne piste de solution ...)
J'ai donc pris l'habitude, pour limiter sa survenue, de sélectionner plusieurs fichiers, de telle sorte que le fichier "courant" ne soit pas une vidéo, lorsque je veux déplacer ou supprimer une ou des vidéos.
J'avais un temps observé que l'aperçu posait effectivement problème.
Actuellement, j'ai surtout le problème lorsque la vidéo est "ouverte" dans un onglet, à mon insu...
En général elle se trouve ouverte dans un onglet parce que une image était ouverte et a été, par exemple, supprimée, et que l'onglet a ouvert le fichier suivant... se trouvant être la vidéo en question.
Lorsqu'une vidéo est ouverte dans une fenêtre de XnView, elle devrait être fermée (comme le sont les images) au moment de sa suppression (suppression ou déplacement), il faudrait que XnView "vérifie" si la vidéo est utilisée par XnView, avant la suppression ou au moment de l'erreur pour la fermer afin de pouvoir la supprimer.
(je dis ça avec mes mots, je ne suis pas développeur et ce n'est peut-être pas une bonne piste de solution ...)
-
xnview
- Author of XnView
You means in viewer tab, right?cicciobello wrote: Wed Jul 01, 2026 3:45 pm Double click to a video file -> open video in external player -> close player.
do you close the tab with video?Rename this video: error to rename (but sometimes it works!).
Delete this video: video thumbnail disappear, but video file still here. Refresh browser: video file appear again.
-
cicciobello
No, I don't use Tabs. I just double click on a video in the browser, view the video in the external player, close the external player.xnview wrote: Tue Jul 07, 2026 5:54 amYou means in viewer tab, right?cicciobello wrote: Wed Jul 01, 2026 3:45 pm Double click to a video file -> open video in external player -> close player.
No, in Browser. I don't use Viewer or Tabs.
do you close the tab with video?Rename this video: error to rename (but sometimes it works!).
-
xnview
- Author of XnView
please send you xnview.ini?cicciobello wrote: Tue Jul 07, 2026 2:57 pm No, I don't use Tabs. I just double click on a video in the browser, view the video in the external player, close the external player.
-
cicciobello
-
xnview
- Author of XnView
Thanks. So i start XnView, double on video file, close external player, remove video file, and it works...
-
cicciobello
It doesn't always happen. Sometimes it is very frequent, sometimes never.xnview wrote: Sat Jul 11, 2026 1:32 pm Thanks. So i start XnView, double on video file, close external player, remove video file, and it works...![]()
Now I don't consider it a bug, but a feature.
-
akramar
The bug is still here in 1.11.4 beta Qt6. I extra downloaded Qt6 because of this but no change.
My default video player is Media Player Classic. My default video editor is Avidemux.
I dont have autoplay or preview enabled, only thumbnails.
1. Sometimes it is enough to just open a folder with video files and some will not delete or rename.
2. I double click video, it opens in MPC
I close MPC
I press Delete on keyboard. If video thumbnail dissapears instantly it has been deleted.
If it dissapears more slowly it is still there. I press Refresh and it is still there.
I minimize Xnview MP, try to delete or rename file in Windows.
Sometimes it works, sometimes it says cannot do it because file is in use by Xnview MP.
3. The same happens if I open and close video in Avidemux
This is happening on two computers, one with Win10, the other with Win11.
My default video player is Media Player Classic. My default video editor is Avidemux.
I dont have autoplay or preview enabled, only thumbnails.
1. Sometimes it is enough to just open a folder with video files and some will not delete or rename.
2. I double click video, it opens in MPC
I close MPC
I press Delete on keyboard. If video thumbnail dissapears instantly it has been deleted.
If it dissapears more slowly it is still there. I press Refresh and it is still there.
I minimize Xnview MP, try to delete or rename file in Windows.
Sometimes it works, sometimes it says cannot do it because file is in use by Xnview MP.
3. The same happens if I open and close video in Avidemux
This is happening on two computers, one with Win10, the other with Win11.